rozciąganie nóg

Najlepsze aktywności fizyczne wspomagające odchudzanie

Co daje bieganie to często pytanie, które zadają sobie początkujący biegacze. Bieganie to przede wszystkim poprawa kondycji i zrzucenie nadprogramowych kilogramów. Bieganie to nie tylko trening nóg, ale także trening pleców, brzucha i innych mięśni. Ale bieganie to również dodatkowe koszty i akcesoria: czapka do biegania, zegarek do biegania i inne… Jeśli bieganie to sport, który w ogóle nas nie interesuje, być może warto zainteresować się czymś innym. Ale czym? Jakie aktywności fizyczne najlepiej wspomagają odchudzanie? Sprawdź!

Spacery

Jeśli nie lubisz biegać, to może lubić spacerować? To bardzo prosta forma aktywności, odpowiednia właściwie dla każdego wieku i dla każdej kondycji. Spacery są często traktowane po macoszemu, jeśli chodzi o gubienie zbędnych kilogramów. Panuje błędne przeświadczenie, że tylko intensywny trening może pomóc w spaleniu odpowiedniej ilości kalorii. Nie jest to prawda. Spacerując regularnie i odżywiając się zdrowo można odnieść ogromny sukces w odchudzaniu. Ponadto, chodzenie to bardzo bezpieczna forma aktywności fizycznej, odpowiednia nawet dla osób z nadwagą, ponieważ nie nadwyręża mięśni, nie obciąża stawów ani kręgosłupa. Podczas intensywnego, długiego marszu można spalić nawet 600 kalorii.

Jazda na rolkach

Jazda na rolkach to aktywność bardzo zbliżona do biegania, jeśli chodzi o charakter pracy mięśni, a dla wielu osób jest znacznie przyjemniejsza! W dodatku mniej obciąża kolana i kręgosłup. Godzina intensywnej jazdy na rolkach pozwala na spalenie nawet 700 kalorii. Jeśli chcesz, aby Twój trening przypominał interwały, możesz przez dwie minuty jeździć bardzo szybko, a potem w umiarkowanym tempie przez kolejne pięć. To świetny sposób na poprawienie krążenia krwi i ogólnej wydolności organizmu.

Siłownia

Wiele osób bardzo wzbrania się przed chodzeniem na siłownię, bo jest tam dużo ludzi. W dodatku ludzi, którzy ćwiczą od dawna i których sylwetki wyglądają perfekcyjnie. Nie daj się zwariować! Każdy przecież od czegoś zaczynał. A przygoda z siłownią może się przekształcić w Twoją największą pasję. Treningi na siłowni pozwolą nie tylko na zrzucenie zbędnych kilogramów, ale także na wyrzeźbienie sylwetki i nadanie jej pięknych kształtów. Z czasem warto również zacząć treningi z obciążeniami, które znacznie wpłyną na poprawę naszej siły. Jeśli będziesz uczęszczać na siłownię dwa-trzy razy w tygodniu, to wykonuj treningi trwające między 45-90 minut. Wzbogacaj je o przysiady i martwe ciągi, podciągania na drążku, hantle i wyciskanie sztagi. Przez resztę dni w tygodniu – tych, w które nie chodzisz na siłownię, postaraj się spędzaj czas aktywnie. Wysiadaj na wcześniejszych przystankach tramwajowych i spaceruj przez drogę z pracy do domu. Jeździj na rowerze, na rolkach, kiedy tylko możesz rezygnuj z samochodu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.